Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem

Sokszínű diákélet a csornai Széchenyiben

Az óvodából kikerülő gyermekeknek, valamint szüleiknek nagy izgalmat jelent az iskolaválasztás. Az intézmények több hónappal előre készülnek a kicsik fogadására, és számos programmal igyekeznek megkönnyíteni a leendő elsősök beilleszkedését. Váradi József igazgató nemrég televízióműsorban beszélt a csornai Széchenyiről.

A Csornai Széchenyi István Általános Iskola alsó és felső tagozatára az idei tanévtől összesen ötszáznyolcvan gyermeket írattak be, melyből négyszázharminc helyből, a többi diák pedig vidékről érkezik az órákra. A csornai körzethez tartozó Barbacs, Dör és Pásztori településeken kívül húsz egyéb községből járnak az intézménybe a gyerekek. A kétszer négy évfolyam úgy oszlik meg, hogy alsó tagozaton tizenegy osztályt, a felsőn tizennégyet indítottak a mostani tanévben. A kicsik és a nagyok egymástól független, önálló épületben tanulhatnak, melyekhez külön-külön udvar is tartozik, ahol a szünetekben tartózkodnak.
A pedagógustársadalomban folyamatos elvándorlás tapasztalható, ezért idén ősztől több új kolléga érkezett a csornai intézménybe. A különböző nevelési igényű és fejlesztésre szoruló gyermekek is megkapják a szükséges segítséget, velük három fejlesztő- és egy gyógypedagógus, valamint egy pedagógiai asszisztens foglalkozik.
Váradi József a munkatervben szereplő programok közül az utóbbi három hónapban történt eseményeket említette. Az elsősök beilleszkedését „Iskolaváró” rendezvényekkel segítik. Az első nagyobb közösségi program a diákparlament, amelyen a fiatalok megfogalmazhatják a tanévre vonatkozó elképzeléseiket. A „Hasznos napot” papírhulladék gyűjtésével töltik a gyerekek, melynek bevételét a diákönkormányzat kapja meg. Az alsó évfolyamosok kedvelt programja a tanórákhoz kapcsolódó göbösmajori látogatás. Az iskolában tartott ünnepi megemlékezések közül az egyik legfontosabb az intézmény névadója tiszteletére rendezett műsor, valamint az aradi vértanúk napja és az 1956-os események felelevenítése. A szülői munkaközösség bálján összegyűjtött pénz anyagi támogatást jelent az iskolának, ezért minden év novemberében megrendezik. Az adventi vásárt több év kihagyás után idén ismét megtartották.
Az öko iskolaként működő Széchenyi „hasznos napján” próbálja a várost tisztábbá varázsolni, lelkesen készülnek a madarak és fák napjára, a rendezvényeken kiemelt figyelmet kap a környezettudatosság. A gyerekek korán megismerik a szelektív hulladékgyűjtés előnyeit. A tanulók környezetét úgy alakítják ki, hogy az iskolai szünetekben is ki tudjanak kapcsolódni.

Váradi József a Széchenyi iskola kapcsolatrendszerét összetettnek nevezte. Elsőként az iskola fenntartóját, a Soproni Tankerületi Központot említette meg. Szintén jó viszonyt ápolnak a helyi önkormányzattal és a Győri Pedagógiai Oktatási Központtal. – A városi művelődési ház és könyvtár a gyerekek és pedagógusok számára olyan élettér, ahol szereplésekkel, másfelől az ott lévő rendezvények látogatásával próbáljuk gyermekeink mindennapjait teljesebbé tenni – fogalmazott az igazgató. Gyakori partnere az iskolának a családsegítő és gyermekjóléti központ, ezenkívül sportegyesületekkel és az önkéntes tűzoltókkal is együttműködnek.
Riportalanyunk a belső kapcsolatrendszert is áttekintette. A pedagógusok és a gyerekek közti szakmai módszertani kérdésekben a munkaközösségek nyújtanak segítséget. Az iskola fontos színtere a diákönkormányzat, továbbá a pedagógiai munka támogatásában részt vesz a szülői munkaközösség.

A Széchenyi a leendő elsősök számára külön programsorozatot szervezett. A pedagógusok már az óvodában megismerkednek a kicsikkel és az első nagyobb iskolai rendezvényt Mikulás-futam néven decemberben tartják meg. A sportprogram nemcsak a mozgásról és a játékról szól, mert az óvodások betekintést nyernek az iskolai életbe.

Beküldés dátuma: 2018. 12. 18.

Kapcsolódó hírek

További hírek