Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem
Hirdetés

A legek időszakát éljük az útfejlesztésekkel

Megyénk, illetve a rábaközi, sokoróaljai térség soha nem látott útfejlesztésnek örülhetett az elmúlt években, továbbá élvezheti előnyeit az
elkövetkezendő időszakban is. Ami mostanság sokakat foglalkoztat: az M85-ös Csorna –Sopron közti szakasz első ütemének építése fél év
múlva kezdődik.

A legfontosabb, leglátványosabb és legköltségesebb beruházásnak nevezte az M85-ös és a 83-as gyorsforgalmi út építését a térség országgyűlési képviselője, aki időről időre beszámol a munkálatokról.
Gyopáros Alpár tájékoztatójában is elhangzott, amit egyébként valamennyi úton lévő megtapasztalt: kipipálhatjuk a Győr–Csorna közötti M85-ös gyorsforgalmi utat, a csornai elkerülő első ütemét, valamint a Csornát Szombathellyel összekötő M86-os gyorsforgalmi utat, és jövő év elején átadásra kerül a csornai elkerülő befejező szakasza is. A kivitelező négy részletben valósítja meg az M85-ös gyorsforgalmi út Csornától a magyar-–osztrák határig tartó szakaszát, melynek leghosszabb része a csornai elkerülő második ütemének végétől indul Fertőendréd térségéig. A valamivel több mint 20 kilométeres szakasz előkészületei megkezdődtek, és még az idén kiválasztják a kivitelezőt, mely jövő év elején megkezdheti a munkálatokat. Gyopáros Alpár szerint 2021-ig ezt az útszakaszt is átadják a forgalomnak, 2022-ig pedig már az osztrák határig autózhatunk a gyorsforgalmin.
A kétszer kétsávos, 36 km hosszú 83-as „gyorsút” a gyorsforgalmival azonos műszaki paraméterekkel fog rendelkezni, tehát 110 km/órás maximális sebességgel lehet ezen is áthaladni. Tét, Szentkút, Győrszemere és Gyarmat pedig elkerülőre számíthatnak. A beruházás két szakaszra bontható: Az első etapra, vagyis az M1-es autópálya és a jelenlegi 83-as főút csomópontjának átépítésére már az idén sor kerülhet. A körforgalmi csomópontokat az M1-es autópálya mindkét oldalára, illetve kb. 1 kilométerrel távolabb tervezik. A második ütem tenderterveinek elkészítését 2018 márciusára várják, és ha minden jól halat, jövő esztendő második felében megindulhatnak a munkálatok Pápa felé is.

– A tavalyi költségvetés tárgyaláskor merült fel, hogy 100 milliárd forintot különít el a magyar kormány a mellékúthálózatra. Ez realizálódott, tehát a forrás rendelkezésre áll, így megindulhattak a tervezési munkálatok. Térségünket érintően öt útszakaszról beszélhetünk, és az egyik a Tét–Lébény közti összekötő út, mely a területfejlesztési alap támogatásából valósulna meg. Az Enesétől délre, Rábacsécsény felé vezető, 2,3 kilométeres útszakasz különösen rossz állapotban van, ezért évente kátyúzni kell. A további négy útszakaszt a központi költségvetésből finanszírozzák, melyre több mint 1,5 milliárd forintot szán a kormányzat. Nevesítve a Pápát Szilsárkánnyal összekötő út 3,1 kilométeres szakasza; a Kapuvárt Beleddel összekötő, Garta irányába tartó, 2 kilométeres belterületi szakasz; valamint az Enesétől Bezi irányában induló út első 800 méteres szakasza, valamint a Mihályit Jobaházával összekötő út első két kilométere.

A központosított közbeszerzés lezajlott és július hónapban aláírásra került a szerződés, így jövőre be kell fejeződnie ezen mellékutak rendbe tételének. Nagyon bízom a folytatásban is, hiszen ezen a területen még sok teendőnk van – hangsúlyozta Gyopáros Alpár.

Beküldés dátuma: 2017. 08. 06.

Kapcsolódó hírek

További hírek