Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem

A két utca nyári szórakozásából városi rendezvény lett

A közösségi összefogással létrejött glóbusznapi rendezvénynek két beledi utca, a Hársfa és az Ifjúság u. a lelke és motorja. Magánszemélyek, vállalkozók és cégek csatlakoztak a nyaranta megrendezésre kerülő, alacsony költségvetésű, de annál hangulatosabb szabadtéri programhoz.

A belediek a ’90-es évek közepén határozták el, hogy nagy munkába kezdenek, mert szerették volna, ha a helybeli gyerekek a kukoricaföld helyett valódi játszótéren tölthessék szabadidejüket. Az építkezés közel két esztendeig tartott, de az átadóünnepségnek megadták a módját, mert különleges programot szerveztek. A beledi krónika ezt az eseményt tartja a első glóbusznapnak. Zsiray Dénes bízik a folytatásban, abban, hogy nem szakad meg a belediek kedvenc családi rendezvénye, hiszen időközben fiatal segítők csatlakoztak hozzá.
A képviselő arról beszélt, hogy a Hársfa és Ifjúság utca lakosságának rendezvénye azóta városi szintre nőtte ki magát, melynek a sportprogramok és az esti bál mellett a veterán járművek bemutatója is fontos része lett.
A beledi veterán járművek bemutatóján évről évre bővül a kínálat, mert messze földön híre megy rendezvénynek, melyet a glóbusz nap alkalmából hívnak össze.
A veterán autók szerelmesei sosem számolják, hogy hány órát töltenek kedvencükkel, hiszen karbantartásuk rengeteg munkát igényel, de nem is az a céljuk, hogy forintosítsák.
több mint harminc autó, illetve motor tulajdonosa regisztrált a beledi glóbusznapi rendezvényre. Nagy Olivér elmondta, hogy sokukkal régi ismeretség köti össze őket, akik lehetnek amatőr gyűjtők, valamint regisztrált klubtagok. A baráti kötelék sem ritka az azonos érdeklődési körhöz tartozó csapatok közt. A kiállítás anyagát képezték a második világháborús tárgyi emlékek, használati eszközök, melyek közt előfordult egy-egy becsesebb családi ereklye. Öten működőképes motorral érkeztek a helyszínre, a többi járművet odaszállították, és egynéhány motor ugyan használható lenne, csak nincs aki elvezesse.
A szervező főleg DKW-val favorizál, ezért elhozta magával az oldalkocsis változatát. A veterán autók bemutatóján igazi unikumnak számított az a forgalmival rendelkező Pannónia 10-es motor, melyet gazdája egyáltalán nem újított fel, így több mint tíz évvel ezelőtti állapotát mutatta. A jármű kuplungja tönkre ment, de a T5-ösnél is jobban gyorsul.
Nagy Olivér a glóbusznap előtt egy hónappal kezdte meg a felkészülés járműveivel, melyek egyébként is állandó karbantartást igényelnek. A veterán autók motorjait harminc-negyven évre tervezték, s nem azzal a céllal, hogy ötévente új járműre cseréljék. Ha már annak idején piacorientáltan terveznek a mérnökök, ma sokkal kevesebb régi autót lehetne nézegetni – jegyezte meg a nyilatkozó.
– Legnagyobb problémám a benzin, mely olyan silány minőségű, hogy beleposhad a karburátorba – fogalmazott a vicai szervező, aki a járművek technikai bejáratását és az alkatrészek pótlását minden gond nélkül megoldja. A rendezvény megszervezése már más felkészültséget igényel és nagyon sok dologra kell odafigyelni. A rendőrség biztosította a járművek közúton történő, kb. félórás felvonulását, az egyéb fizikai munkában pedig számíthat a barátaira.

Beküldés dátuma: 2017. 08. 08.

Kapcsolódó hírek

További hírek